eBok

eBOK - elektorniczne Biuro Obsługi Klienta

eBok, czyli elektroniczne biuro obsługi klienta jest wykorzystywane do sprawnej komunikacji między klientami (użytkownikami) a usługodawcą. Rozwiązanie portalowe tego typu znajduje zastosowanie nie tylko w przedsiębiorstwach energetycznych, ale również ciepłowniczych. Ponadto wykorzystują je firmy wodociągowe, kanalizacyjne, spółdzielnie mieszkaniowe, a także przedsiębiorstwa oferujące usługi multimedialne. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu? Jakie korzyści wynikają ze wdrożenia eBok w niewielkiej, średniej i dużej firmie?

eBok– kluczowe zalety dla użytkownika

eBok co to jest? Elektroniczne biuro obsługi klienta jest platformą, która pozwala na swobodną (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu) komunikację z dostawcą i sprawdzania aktualnych informacji. Każdy użytkownik ma dostęp np. do faktur, informacji i statusie płatności lub zużycia mediów. Ponadto może wysyłać zgłoszenia, a także otrzymywać na nie odpowiedzi. Cała procedura rejestracji do eBok jest prosta, intuicyjna i przede wszystkim szybka. Wystarczy wpisać login, hasło, potwierdzić założenie konta poprzez kliknięcie linku znajdującego się w wiadomości e-mail automatycznie wysłanej przez system i można korzystać z eBok.

Elektroniczne biuro obsługi klienta – najważniejsze korzyści dla dostawców usług

Zalety związane z implementacją eBok w przedsiębiorstwie są odczuwalne już od pierwszego dnia. Przede wszystkim umożliwiają proste i szybkie umieszczenie różnego rodzaju komunikatów i ogłoszeń np. dotyczących awarii, nowego numeru konta, prac modernizacyjnych itp. Ponadto w eBok użytkownicy mają dostęp do podglądu zawartych umów, aneksów, rachunków i aktualnych danych związanych z zużyciem. Dodatkowo firma, w której wdrożono eBok może otrzymywać od swoich klientów (abonentów) zapytania. Takie rozwiązanie przyczynia się do odciążenia lini telefonicznych.

Elektroniczne biuro obsługi klienta – podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa

Standardowa wersja systemu eBok obejmuje prezentowanie danych, które zostały uprzednio udostępnione przez dostawcę konkretnych usług. Oznacza to, że w systemie nie znajdują się żadne dane w postaci np. informacji o płatnościach, fakturach i klientach. eBok przechowuje wyłącznie dane związane z logowaniem, czyli login i hasło użytkowników, a także zgłoszenia i komunikaty.

Kolejne poziomy zabezpieczeń to zaawansowany algorytm szyfrujący, system potwierdzania kont użytkowników przy pomocy konta e-mail i uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Dodatkowo w eBok funkcjonuje mechanizm, którego głównym zadaniem jest sprawdzenie, czy hasło utworzone przez użytkownika nie znajduje się w ogólnodostępnej bazie z wyciekami. Elektroniczne biuro obsługi klienta zabezpieczone w taki sposób gwarantuje pełne bezpieczeństwo.

eBok – funkcjonalne rozwiązanie portalowe

Elektroniczne biuro obsługi klienta umożliwia integrację z najpopularniejszymi i przede wszystkim bezpiecznymi operatorami płatności w sieci, czyli PayU i Przelewy24. Kolejną przydatną funkcjonalnością są wykresy automatycznie tworzone na podstawie kwot brutto zapłaconych np. za zużycie energii elektrycznej. Dodatkowo wykresy mogą również obejmować dane dotyczące odczytów (każdy element składowy jest prezentowany jako osobny wykres). Takie rozwiązanie pozwala użytkownikom na bieżąco śledzić zużycie. Ponadto w eBok każda osoba zalogowana może pobierać faktury, umowy i aneksy, dzięki czemu jest zawsze na bieżąco. Elektroniczne biuro obsługi klienta może również wysyłać powiadomienia i komunikaty do użytkowników, np. dotyczące zbliżającego się terminu płatności lub konieczności wprowadzenia danych z liczników. Abonenci nie muszą już pamiętać o tych kwestiach, ponieważ system automatycznie wyśle krótką informację przypominającą. Na koniec warto zaznaczyć, że wdrożenie elektronicznego systemu obsługi klienta nawet w dużych przedsiębiorstwach jest stosunkowo szybkie i bezinwazyjne.

Funkcjonalność systemu eBOK dla DOSTAWCÓW umożliwia:

  • Zamieszczanie komunikatów i ogłoszeń
  • Wysyłanie przez bramkę SMS lub e-mail wiadomości (możliwość ograniczania do dowolnej grupy lub indywidualnych klientów);
  • Zamieszczanie informacji dotyczących klienta i zawartych umów;
  • Zamieszczanie informacji o rozrachunkach z klientami;
  • Udostępnianie podglądu faktur;
  • Zamieszczanie danych zużycia (mediów, usług oraz TVK) - opcjonalnie;
  • Otrzymywanie zgłoszeń i pytań od abonentów z możliwością zmiany ich statusu

Funkcjonalność od strony abonenta umożliwia:

  • Założenie loginu i hasła;
  • Uzyskanie dostępu do danych prezentowanych przez Dostawcę (dane teleadresowe, informacja o umowach, podgląd faktur, informacja o zapłacie za fakturę, zużycie mediów)e);
  • Wysłanie zgłoszenia;
  • Uzyskanie odpowiedzi od dostawcy na przesłane zgłoszenie;
  • Otrzymywanie komunikatów od dostawcy

Zadzwoń i dowiedz się więcej +48 607 760 304

Funkcjonalności systemu eBOK

PULPIT UŻYTKOWNIKA

  • Szybki podgląd na swoje konto w eBOK
  • Nowoczesny i czytelny design
  • Widget z informacją o saldzie
  • Widget z wykresem zużycia
  • Łatwy dostęp do listy faktur
  • Wykres opłat na podstawie kwoty brutto
  • Łatwy dostęp do listy odczytów
  • Wykres zużycia na podstawie odczytów (dla każdego składnika)
  • Łatwy dostęp do umów
  • Możliwość pobrania umów i faktur w formacie PDF

PŁATNOŚCI ONLINE

Do wyboru integracja z poniższymi operatorami płatności online:

  • Przelewy24
  • PayU

SYSTEM POWIADOMIEŃ DLA UŻTYKOWNIKA

  • Możliwość ustawienia podstrony z komunikatami dla użytkowników
  • Możliwość wysyłania użytkownikom wiadomości e-mail
  • Możliwość wysyłania użytkownikom wiadomości sms – wymaga płatnej usługi wykupionej w SMSAPI, która nie została wyceniona w ofercie, ponieważ uzależniona jest od pakietu sms-ów.
  • Możliwość ustawienia przypomnień o płatności lub jej braku z pomocą e-mail bądź sms
  • Możliwość ustawienia przypomnień o potrzebie wprowadzenia odczytu

BEZPIECZEŃSTWO

Aplikacja zabezpieczona jest przed najpopularniejszymi zagrożeniami według OSWAP https://owasp.org/www-project-top-ten/ :

  • Injection
  • XXS
  • Broken Authentication
  • Sensetive Data Exposure
  • Etc.

BEZPIECZNY SYSTEM LOGOWANIA I REJESTRACJI

  • Wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki algorytmowi szyfrującemu PBKDF2 z HMAC-SHA256 (jeden z najbezpieczniejszych algorytmów)
  • Mechanizm potwierdzania konta za pomocą poczty e-mail
  • Możliwość szybkiego przypomnienia hasła przy użyciu poczty e-mail
  • Możliwość uruchomienia uwierzytelniania dwuskładnikowego F2A (za pomocą np. Google Authenticator)
  • Mechanizm, który sprawdza czy hasło, które użytkownik chce podać do eBOK nie znajduje się w jakiejś znanej publicznej bazie z wyciekami z innych serwisów

Elektroniczne biuro obsługi klienta (eBOK) - jest rozwiązaniem portalowym służącym do komunikacji dostawcy usług ze swoimi klientami. Zapewnia stały dostęp do udostępnionych danych oraz zgłoszeń. System zastępuje kontakty telefoniczne, wizyty osobiste w biurze obsługi oraz dokumenty papierowe.

Dla dostawcy usług system eBOK znacząco ogranicza koszty i czas związane z obsługą klienta począwszy od wysyłania dokumentów finansowych oraz innych do udzielania telefonicznych odpowiedzi i wyjaśnień dla abonenta dotyczących pytań i zgłoszeń. Dla abonenta system dostarcza nieprzerwanie najważniejsze informacje dotyczące zawartej umowy oraz dokumnetów finansowych i zapłat za nie oraz umożliwia o dowolnej porze zadania pytań lub przesłania zgłoszeń z późniejszym odczytaniem odpowiedzi na nie. Cała historia związana z umową i kontaktami trzymana jest w jednym miejscu.

System eBOK posiada odpowiednie zabezpieczenia przed atakami hakerskimi i robotami internetowymi. eBOK automatycznie blokuje konto po kilku nieudanych próbach zalogowania się do niego. Umożliwia tez odzyskanie zapomnianego hasła.
Call Now Button